Dnevna štampa

Dao ostavku zbog HSBC skandala

Dnevna štampa

LONDON – Glavni politički komentator Dejli telegrafa (The Daily Telegraph) Piter Oborn dao je ostavku zbog toga kako je list pokrivao skandal s bankom HSBC, navodeći da je taj britanski list pokušao da suzbije kritičko izveštavanje kako bi sačuvao unosne ugovore za reklamiranje.

Oborn je optužio list da je „prevario svoje čitaoce“ ne izveštavajući o navodima da je HSBC pomagala bogatim klijentima da izbegnu plaćanje poreze, o čemu su ostali britanski mediji opširno izveštavali.

„Treba vam mikroskop da biste našli izveštavanje Telegrafa. Ništa u ponedeljak, šest mršavih paragrafa u levom donjem uglu strane dva u utorak, sedam paragrafa duboko u stranicama o biznisu u sredu“, naveo je Oborn u komentaru u kojem objašnjava svoju odluku.

Telegraf je negirao tvrdnje svog bivšeg političkog komentatora navodeći da je odvajanje oglašavanja i „nagrađivanog uređivačkog rada“ uvek bila temelj u poslovanju lista.

HSBC je odbio da komentariše ostavku Oborna.

Gardijan (The Guardian), koji je pomogao u objavljivanju priče o skandalu, naveo je da je HSBC „stavio na pauzu“ svoj račun za oglašavanje u tom listu usred rasprava oko prošlonedeljne serije tekstova o spornim aktivnostima švajcarskog ogranka HSBC-a.

„HSBC je uradio isto s Telegrafom. Postoji obrazac ovde pa kada je HSBC predmet istage, oglašavanje presuši“, rekao je Oborn za Bi-Bi-Si (BBC).

Oborn je rekao da je Telegraf izbegavao kritičko izveštavanje o HSBC pošto je ta banka povukla reklame iz lista nakon niza tekstova krajem 2012. o ogranku banke na Džersiju, ostrvu na Lamanšu koje se smatra poreskim rajem.

„To je bio ključni trenutak. Od početka 2013. pa nadalje kritični tekstovi o HSBC-u bili su obeshrabrivani. HSBC je suspendovao svoje oglašavanje u Telegrafu“, rekao je Oborn.

On je rekao da je od odlično obaveštenog insajdera čuo da je račun HSBC-a za oglašavanje u Telgrafu bio „ekstremno vredan“, dok mu je jedan od direktora rekao da je to „oglašivač kog doslovno ne možete sebi priuštiti da uvredite“.

 

Izvor: Beta

Kliknite da postavite komentar

You must be logged in to post a comment Login

Postavite

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Više u Dnevna štampa

New York Times: Digitalni segment prvi put s većim prihodima od štampanog

Advertiser Serbia6. avgusta 2020.

Ukupni prihodi medija od oglašavanja u 2019 su bili 210 miliona evra

Advertiser Serbia30. jula 2020.

Istraživanje: Internet pretiče televiziju u popularnosti, ali ne i u informisanju u Srbiji

Advertiser Serbia16. jula 2020.

Amerika zabranjuje kineske društvene mreže?

Advertiser Serbia7. jula 2020.

I Starbucks se pridružio bojkotu reklamiranja na društvenim mrežama

Advertiser Serbia29. juna 2020.

List Danas obeležio 23. rođendan

Advertiser Serbia9. juna 2020.

Novozelandska medijska grupa prodata za jedan dolar

Advertiser Serbia25. maja 2020.

Oglas koji možete pročitati samo sa razdaljine od 2 metra

Advertiser Serbia11. maja 2020.

Profit The New York Times-a iznad očekivanja u prvom kvartalu

Advertiser Serbia6. maja 2020.

Povezanost građana je prioritet Telenora

Advertiser Serbia15. aprila 2020.

Prestaje štampanje oko 60 australijskih listova

Advertiser Serbia2. aprila 2020.

Saopštenje United Group: Tužba protiv Informera zbog obmanjivanja roditelja i dece o programima United Grupe

Advertiser Serbia23. marta 2020.

Zbog manjka toalet papira u Australiji, tabloid objavio prazne strane

Advertiser Serbia5. marta 2020.

Savet za štampu: U drugoj polovini 2019 oko 5.000 slučajeva kršenja kodeksa

Advertiser Serbia19. februara 2020.

Italija izgubila četvrtinu prodavaca novina

Advertiser Serbia17. februara 2020.