Dnevna štampa

Savet za štampu: Srpski telegraf, Kurir, Nove kikindske i Informer kršili kodeks

Članovi Komisije za žalbe Saveta za štampu jednoglasno su odlučili da su „Srpski telegraf“, „Kurir“, „Nove kikindske novine“ i „Informer“ prekršili Kodeks novinara Srbije, saopštilo je Udruženje novinara Srbije (UNS)

 

Na ovoj, kao i na prethodnoj sednici članovi Komisije za žalbe imali su suprostavljene stavove da li su „Kikindske“ prekršile kodeks.

Član gradskog odbora Srpske napredne stranke iz Kikinde Marko Vukobrat žalio se zbog teksta pod naslovom „Koliko nas košta Vukobrat 25“ u „Kikindskim“, a u kojem se, kako je naveo, „bez navođenja autora teksta postavljaju pitanja koja se tiču njegovih primanja“.

Vukobrat je u žalbi naveo da je „Kikindskim“ uputio odgovor na pitanja u tekstu, jer nije želeo da se u gradu u kojem živi „stvaraju aluzije na njegova primanja ali da odgovor nije objavljen.

Odgovorajući na žalbu, urednik „Kikindskih“ Željko Bodrožić naveo je da je regovanje Vukobrata u celosti objavljeno u ovom listu, ali ne u narednom broju jer su morali da konsultuju pravnog zastupnika zbog „ozbiljnih laži i uvreda“ koje se navode u odgovoru.

Novinarka „Vremena“, predstavnica NUNS-a u Komisiji za žalbe Saveta za štampu Tamara Skrozza rekla je da će ostati uzdražana u glasanju o ovoj žalbi, zato što smatra da je ona zloupotreba Saveta za štampu.

Meni se ne sviđa da Savet za štampu na bilo koji način bude sredstvo raskusuravanja između ‘Kikindskih’ i kikindskih naprednjaka„, rekla je Skrozza.

Kako je dodala, reč je o pokušuaju diskreditacije novina, „imajući u vidu da komisije na konkursu za sufinansiranje medijskoj sadržaja Ministarstva informisanja ne dodeljuju sredstva medijima koji su više puta osuđivani pred Savetom za štampu„.

Predstavnica UNS-a Ljiljana Smajlović rekla je da je novinar dužan da pozove osobu o kojoj piše pre objavljivanja i istakla da će posledica biti na „očigledan prekršaj kodeksa“ da Savet za štampu nije u stanju da donese odluku.

U ovom slučaju je, sa četiri glasa za, šest protiv i jednim uzdržanim, odlučeno da „Kikindske“ nisu prekršile kodeks.

 

Izvor: UNS, Beta

Kliknite da postavite komentar

You must be logged in to post a comment Login

Postavite

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Više u Dnevna štampa

Porodica Anjeli kupuje veliku medijsku grupu u Italiji

Advertiser Serbia3. decembra 2019.

Za deset godina više od 700 žalbi Savetu za štampu

Advertiser Serbia30. novembra 2019.

Sud: Politika neovlašćeno promenila glavu lista, povređena autorska prava

Advertiser Serbia28. oktobra 2019.

Zašto su sve novine u Australiji jutros osvanule iste?

Advertiser Serbia21. oktobra 2019.

Večernje novosti slave 66. rođendan

Advertiser Serbia16. oktobra 2019.

Crna Gora: Prodaja novina dozvoljena i nedeljom

Advertiser Serbia15. oktobra 2019.

Ringier Axel Springer na novoj adresi

Advertiser Serbia20. septembra 2019.

Blic uz specijalno luksuzno izdanje slavi 23. rođendan

Advertiser Serbia16. septembra 2019.

Štamparija Borba prodala Novosti kompaniji Media 026 iz Smedereva

Advertiser Serbia27. avgusta 2019.

Beograd izdvaja 90 miliona dinara za reklamiranje gradskog prevoza?

Advertiser Serbia18. avgusta 2019.

UNS: U prvih šest meseci tabloidima koji su kršili novinarski kodeks 233.000 evra za projekte

Advertiser Serbia19. jula 2019.

Investicije u oglašavanje u Srbiji i zemljama regiona će rasti u narednim godinama

Advertiser Serbia16. jula 2019.

Povodom svog 22. rođendana list Danas uručio nagrade novinarima i prijateljima

Advertiser Serbia10. juna 2019.

Štamparija „Borba“ preuzima „Novosti“

Advertiser Serbia8. maja 2019.

Adria Media Group počela proces preuzimanja 100% vlasništva u Adria Media Zagreb

Advertiser Serbia17. aprila 2019.