Dnevna štampa

Savet za štampu: U drugoj polovini 2019 oko 5.000 slučajeva kršenja kodeksa

Dnevna štampa

U Srbiji je stalan trend povećanog kršenja novinarskog kodeksa, rečeno je na predstavljanju monitoringa Saveta za štampu

 

U drugoj polovini prošle godine zabeleženo je 5.057 slučajeva kršenja novinarskog kodeksa, rekli su predstavnici Saveta koji već pet godina pripremaju monitoring osam štampanih dnevnih medija s distribucijom na području cele Srbije.

Navedeno je da je broj obraćanja Komisiji za žalbe tog Saveta upadljivo manji od broja prekršaja, jer oni koji imaju razloga da se žale ne veruju da će biti efekta.

„Prvi na toj neslavnoj tabeli je list Alo“, rekao je novinar Petar Jeremić, navodeći da slede Kurir, Srpski telegraf, Informer, Blic, Večernje novosti, dok je taj broj „zanemarljiv“ kod Politike i Danasa.

Članica Komisije za žalbe Saveta za štampu Tamara Skrozza je rekla da se redovno i najviše krši pretpostavka nevinosti, te se neretko dešava da osoba „unapred osuđena“ u medijima, bude oslobođena u pravosudnom postupku.

Kako je rekla, ako se u tekstu iznesu samo inicijali osumnjičenog, ipak se objave – iako to ne bi smelo, i podaci koji ukazuju na njegov identitet, kao što je fotografija kuće, firme, izjave komšija.

Ona je rekla da je sve više tekstova u kojima se teze, pretpostavke nepotkrepljene dokazima, prikazuju kao nepobitne činjenice, uz pozivanje na anonimne izvore, što se pogotovo vidi kada su u toku „obračuni na političkoj sceni“.

Pozivajući da se uvaži dostojanstvo žrvte, ona je navela da se 2001. godine, posle terorističkog napada u Njujorku, na objavljenim fotografijama nisu videli leševi.

Navodeći kakve su nepravilnosti zapažene u Srbiji, ukazala je da se objavljuju i tekstovi čiji naslov ne odgovara sadržaju teksta, kao i da se reklamni tekstovi ne obeležavaju kao takvi.

Objašnjavajući zašto je manje žalbi nego kršenja novinarskog kodeksa, generalna sekretarka Saveta za štampu Gordana Novaković navela je da se ljudi plaše da će imati dodatnih problema sa medijom na koji su se žalili.

„Osim toga, ne vide da će dobiti satisfakciju, jer mediji na čije su se pisanje žalili, neće reagovati, s ozbirom da često i ne objave našu odluku“, rekla je Novaković.

 

Izvor: Beta, NUNS

Kliknite da postavite komentar

You must be logged in to post a comment Login

Postavite

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Više u Dnevna štampa

Novozelandska medijska grupa prodata za jedan dolar

Advertiser Serbia25. maja 2020.

Oglas koji možete pročitati samo sa razdaljine od 2 metra

Advertiser Serbia11. maja 2020.

Profit The New York Times-a iznad očekivanja u prvom kvartalu

Advertiser Serbia6. maja 2020.

Povezanost građana je prioritet Telenora

Advertiser Serbia15. aprila 2020.

Prestaje štampanje oko 60 australijskih listova

Advertiser Serbia2. aprila 2020.

Saopštenje United Group: Tužba protiv Informera zbog obmanjivanja roditelja i dece o programima United Grupe

Advertiser Serbia23. marta 2020.

Zbog manjka toalet papira u Australiji, tabloid objavio prazne strane

Advertiser Serbia5. marta 2020.

Italija izgubila četvrtinu prodavaca novina

Advertiser Serbia17. februara 2020.

The Guardian prva medijska kuća koja je zabranila oglase naftnih kompanija

Advertiser Serbia30. januara 2020.

Voren Bafet odustao od štampanih medija, prodaje sve novine

Advertiser Serbia30. januara 2020.

Kina traži izvinjenje danskog dnevnog lista zbog karikature koronavirusa

Advertiser Serbia28. januara 2020.

„Politikin“ 116. rođendan

Advertiser Serbia25. januara 2020.

The New York Times prešao prag od pet miliona pretplatnika

Advertiser Serbia15. januara 2020.

Ministarstvo: Za sufinansiranje televizijskog sadržaja 75 miliona dinara, ostalima manje

Advertiser Serbia10. decembra 2019.

Boban Rajić novi vlasnik kompanije Novosti

Advertiser Serbia10. decembra 2019.