Mediji

Ograničeno reemitovanje četiri emisije TV Happy i Pinka u Crnoj Gori

Mediji

Savet Agencije za elektronske medije (SAEM) Crne Gore doneo je odluku da na tri meseca ograniči reemitovanje pojedinih programskih sadržaja koji se emituju u okviru televizijskih programa TV Happy i TV Pink M iz Srbije

 

Razlog za ovu odluku su programi u kojima se promoviše mržnja, netrpeljivost i diskriminacija prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti, ističe se u saopštenju SAEM, a prenosi RTCG.

Ceneći da se radi o pitanju od javnog interesa, čija zaštita zahteva sprovođenje mera kojima će se suzbiti sporno izražavanje, SAEM je zaključio da je opravdano da se, na period od tri meseca, ograniči reemitovanje sledećih programskih sadržaja: ‘Dobro jutro, Srbijo’, ‘Ćirilica’ i ‘Posle ručka’ na televiziji TV Happy i ‘Novo jutro’ na televiziji ‘TV Pink M’„, navodi se u saopštenju SAEM.

Imajući u vidu da se radi o kršenju standarda, na čije poštovanje su se obavezale i Crna Gora i Srbija, SAEM je zaključio da se navedenim programskim sadržajima podstiče na mržnju, netrpeljivost i diskriminaciju prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti„, navodi se u saopštenju.

SAEM ističe da je pri tome je korišćeno pogrdno, uvredljivo ili uznemiravajuće izražavanje koje podstiče intenzivne negativne emocije, iskazivanje neprijateljstva ili želju za diskriminacijom, kao i omalovažavanje ili obezvređivanje pripadnika crnogorske nacionalnosti, negiranjem njihovog nacionalnog identiteta.

Upozorava se da su učestalim emitovanjem, posebno naglašenim u periodu od kraja decembra 2019. godine, u okviru sadržaja različitih formi i žanrova, emiteri pokazali nameru da se spornim sadržajima utiče ne samo na osećanja i emocije osoba prema kojima su ovi neprihvatljivi sadržaji usmereni, već i da izazove reakciju prema njima, uključujući one koje mogu imati za posledicu (cilj) izazivanje ili podržavanje nasilja.

Ne dovodeći u pitanje pravo svih emitera da informišu javnost o pitanjima od javnog interesa, emitovanim sadržajima se iz emisije u emisiju i skoro svakodnevno omogućava, podstiče i opravdava osećaj negiranja, neprihvatanja i animoziteta prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti, čime je zloupotrebljeno pravo na slobodu izražavanja„, zaključuju u SAEM.

 

Izvor: FoNet, N1

Kliknite da postavite komentar

You must be logged in to post a comment Login

Postavite

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Više u Mediji

New York Times: Digitalni segment prvi put s većim prihodima od štampanog

Advertiser Serbia6. avgusta 2020.

Proglašeni dobitnici nagrade V(RAB)AC 2020

Advertiser Serbia4. avgusta 2020.

Sedmični pregled gledanosti televizije od 27. jula do 2. avgusta 2020. godine

Advertiser Serbia4. avgusta 2020.

United Grupa preuzela bugarski Vivacom

Advertiser Serbia31. jula 2020.

Australija će prva na svetu naterati Facebook i Google da plate za vesti i medijski sadržaj

Advertiser Serbia31. jula 2020.

SBB je donirao digitalnu televiziju i internet KC Kragujevac

Advertiser Serbia24. jula 2020.

Istraživanje: Do dva sata dnevno ispred ekrana umanjilo bi rizik od smrti

Advertiser Serbia23. jula 2020.

Rok magazin „Q“ prestaje da izlazi posle 34 godine

Advertiser Serbia21. jula 2020.

Grupa Bauer gasi osam časopisa u Australiji

Advertiser Serbia21. jula 2020.

Neto dobit Netflix-a gotovo utrostručena

Advertiser Serbia20. jula 2020.

Istraživanje: Internet pretiče televiziju u popularnosti, ali ne i u informisanju u Srbiji

Advertiser Serbia16. jula 2020.

Sedmični pregled gledanosti televizije od 29. juna do 5. jula 2020. godine

Advertiser Serbia8. jula 2020.

Saopštenje Upravnog odbora RTS-a o kandidatima za generalnog direktora

Advertiser Serbia7. jula 2020.

Evropska komisija: Za društvene mreže ista pravila kao i za sve ostale emitere

Advertiser Serbia7. jula 2020.

Preminuo Enio Morikone

Advertiser Serbia6. jula 2020.