Mediji

REM: Pink i Happy u martu 619 puta prekršili Zakon o oglašavanju

Mediji

Protiv televizija Pink i Happy, zbog 619 prekršaja Zakon o oglašavanju u martu ove godine, Regulatorno telo za elektronske medije (REM) podnelo je Prekršajnom sudu zahteve za pokretanje prekršajnih postupaka

 

Zahtev za pokretanje prekršajnog postupka protiv preduzeća za informisanje i marketing „Pink international company“, vlasnika Pinka, podnet je zato što je u televizijskom programu bilo 376 prekršaja Zakona o oglašavanju.

U zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka REM-a navodi se da je na televiziji Pink u emisiji „Žikina šarenica“ bilo prikrivenog oglašavanja, a u emisijama „Zadruga“ i „Premijera“ upućivano je na kupovinu časopisa „Svet“ i „Skandal“, što je zabranjeno Zakonom o oglašavanju.

U emisijama „Novo jutro“, „Zadruga“, „Žikina šarenica“, „Kuća od srca“, „Amidži šou“ i „Pinkove zvezdice“ u okviru programskih sadržaja u kojima se plasira proizvod bilo je neprimerenog pojavljivanja proizvoda, naročito u krupnim kadrovima, što je protivno Zakonu o oglašavanju, navodi se u zahtevu REM-a.

Regulator u zahtevu navodi da je TV Pink, suprotno Zakonu o oglašavanju kojim je propisano da TV oglašavanje i TV prodaja moraju biti lako prepoznatljivi i jasno i uočljivo zvukom, slikom ili prostorno odvojeni od ostalih programskih celina, emitovao blok oglasnih poruka bez odjavne špice.

Televizija Pink je u emisiji „Nacionalni dnevnik“ prekršila član 33 Zakona o oglašavanju u kojem se navodi da se emitovanje igranog filma, televizijskog programa i emisija vesti može prekinuti zbog emitovanja TV oglašavanja, odnosno TV prodaje jednom u emisiji čije predviđeno trajanje iznosi najmanje 30 minuta, navodi u zahtevu REM.

REM u zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka navodi i da je TV Pink u martu prekršio član 35 stav jedan ovog Zakona u kojem se navodi da „u okviru jednog punog sata emitovanog programa komercijalnih pružalaca medijske usluge, TV oglašavanje i TV prodaja ne mogu zauzimati više od 20 odsto vremena (12 minuta u jednom punom satu)“.

U emisijama „Žikina šarenica“, „Magazin in“ i „Novo jutro“ na TV Pinku emitovana je TV prodaja kao poseban programski sadržaj, što je suprotno Zakonu koji propisuju da se „TV prodaja kao poseban programski sadržaj ne može emitovati u okviru druge emisije, već samo između pojedinih emisija“.

U zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka REM-a navodi se da je u emisijama „Pinkove zvezdice“, „DNK“ i „Državni službenik“ promotivno upućivano na proizvod sponzora, suprotno Zakonu o oglašavanju.

Zahtev za pokretanje prekršajnog postupka protiv preduzeća za marketinga, izdavaču delatnost, radio i televiziju Happy TV, izdavača ove televizije, podnet je zato što je u televizijskom programu bilo 243 prekršaja Zakona o oglašavanju.

U emisiji „Bolja zemlja“ neposredno je pozivano na kupovinu proizvoda, što je suprotno Zakonu o oglašavanju, navodi se u zahtevu za pokretanju prekršajnog postupka REM-a protiv televizije Happy.

U zahtevu REM-a navodi se da je u emisijama TV Happy „Parovi“, „Posle ručka“, „Ćirilica“, „Prelo u našem sokaku“, „Goli život“ i „Rano jutro“ bilo pojavljivanja proizvoda (žigovi), čime je prekršen Zakon o oglašavanju.

Televizija Happy je u emisijama „Vesti“ i „Telemaster“ prekršila član 33 Zakona o oglašavanju u kojem se navodi da se emitovanje igranog filma, televizijskog filma i emisija vesti može prekinuti zbog emitovanja TV oglašavanja, odnosno TV prodaje jednom u emisiji čije predviđeno trajanje iznosi najmanje 30 minuta, navodi u zahtevu REM.

REM u zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka ističe i da je TV Happy u martu prekršio član 35 stav jedan ovog Zakona u kojem piše da „u okviru jednog punog sata emitovanog programa komercijalnih pružalaca medijske usluge, TV oglašavanje i TV prodaja ne mogu zauzimati više od 20 odsto vremena (12 minuta u jednom punom satu)“.

U emisijama na TV Happy „Dobro jutro, Srbijo“ i „Rano jutro“ emitovana je TV prodaja, kao poseban programski sadržaj, iako se u Zakonu o oglašavanju navodi da se „TV prodaja kao poseban programski sadržaj ne može emitovati u okviru druge emisije, već samo između pojedinih emisija“, navodi se u zahtevu REM-a.

Suprotno Zakonu o oglašavanju, TV Happy je u emisiji „Vremenska prognoza“ prikazanoj u okviru sadržaja „Rano jutro“, „Vesti“, „Telemaster“ i „Dobro jutro, Srbijo“ obaveštavao o sponzoru koristeći pokretnu sliku sponzora, navodi REM u zahtevu.

Podsetimo, REM je protiv televizija Prva i O2, zbog 263 prekršaja Zakona o oglašavanju u martu ove godine, već podneo Prekršajnom sudu zahteve za pokretanje prekršajnih postupaka.
 
Autor: J. Pešić
Izvor: UNS

Kliknite da postavite komentar

You must be logged in to post a comment Login

Postavite

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Više u Mediji

Za medijske projekte 1,7 milijardi dinara, 77 miliona više nego prošle godine

Advertiser Serbia17. septembra 2020.

Ringier Axel Springer Srbija i Blic obeležili 24. rođendan

Advertiser Serbia17. septembra 2020.

REM podneo zahteve za pokretanje postupka protiv televizija B92 i Prva

Advertiser Serbia17. septembra 2020.

Istraživanje: Generacija Z bolje uočava lažne vesti od starijih

Advertiser Serbia16. septembra 2020.

Godišnjica Tematskih kanala Radio Beograda na multimedijalnoj platformi RTS Planeta

Advertiser Serbia14. septembra 2020.

Fabrici: Nova pomoć EU medijima u Srbiji od 2,4 miliona evra

Advertiser Serbia8. septembra 2020.

Telekom Slovenije prodaje podružnicu TS Media

Advertiser Serbia4. septembra 2020.

Otvoreno glasanje za Betinu fotografiju godine

Advertiser Serbia3. septembra 2020.

United Grupa ima najbržu mobilnu mrežu u Evropi

Advertiser Serbia1. septembra 2020.

Sedmični pregled gledanosti televizije od 17. do 23. avgusta 2020. godine

Advertiser Serbia26. avgusta 2020.

Netflix optužen za promovisanje pedofilije zbog postera za film „Cuties“

Advertiser Serbia25. avgusta 2020.

Velike medijske kompanije traže da Apple manje naplaćuje prodaju aplikacija

Advertiser Serbia23. avgusta 2020.

Televizija Beograd slavi 62. rođendan

Advertiser Serbia23. avgusta 2020.

Kragujevac je novi GIGA grad, SBB besplatna digitalizacija se nastavlja

Advertiser Serbia21. avgusta 2020.

Konkurs za generalnog direktora RTS-a

Advertiser Serbia21. avgusta 2020.